دین و دنیا

اعتقاد، رفتار و اخلاق صحیح

دین و دنیا

اعتقاد، رفتار و اخلاق صحیح

دین و دنیا
پیوندهای روزانه

توصیف امام باقر از انسان بی امام

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

محرم معارف  باقری،  و امین  اسرار صادقی، محمد بن مسلم ثَقَفی، از خورشید پنجم آسمان امامت، روایت کرده که فرمود:

«کسی که رنج دینداری بکشد، ولی شهد امامت امامی الهی را نچشد،  تلاشش ناپذیرفته، و خودش  گمراه  و راه نیافته است. خدا کردار چنین کسی را بد می شمارد.»

 

شکافنده ی دانش ها و فرزند قله ی رفیع  نیایش ها،  انسان دور مانده از امام را به گوسفندی تشبیه کرده بود که از گله و شبان خود جدا افتاده باشد.  تمام روز به سرگردانی  می رود، و به حیرانی  می آید، و به جایی نمی رسد. شب، دل به گله ای غریبه می بندد و  در  آغل آن سر می ساید، ولی صبح، چوپان و گله را  نمی شناسد و  سرگردانی از سر، آغاز می کند.  باز گله و چوپانی تازه می  بیند و دلبسته ی آن می  شود، ولی چوپان  بر او فریاد می زند که: چوپان و گله ی خودت را بیاب!  تو، راه را گم کرده ای و  از گله و چوپان خودت جامانده ای!  سرانجام ِ آن  گوسفند جامانده و وامانده ،  آن  تنهای  هراسان، آن حیران  دشت و  بیابان،  آن سرگردان بی گله و چوپان،   چه چیز؟!  جز دندان تیز گرگ خون ریز!

 

امام، قسم جلاله خورده بود که:

« هر که از این امت،  دست ارادت  و قبول امامت، به  دامان  امامی اهل طهارت و عدالت نیاویزد،   هر که  امامی  منصوب از خداوند اهل  عزت و جلالت  نیابد،  اهل ضلالت باشد. و  هر که  در این حال به هلاکت برسد،‌ کافر و منافق، از دنیا فارغ شده باشد.  رهبران و پیروان ستم،  از دین خدا برکنارند، گمراهند و گمراه گر، کارهایشان خاکستری است در برابر گردبادِ روز طوفانی،  از آنچه کسب کرده اند، چیزی دستگیرشان نخواهد شد،   گمراهی دور، همین است و بس! »

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی